středa 12. února 2014

Jarní (rýžově rýžové) závitky se sladkokyselou omáčkou


Minulý týden jsem v Tescu objevila akci na "Asii" - tím rozumějte slevy na různé asijské omáčky, koření, originální suroviny pro japonskou, indickou nebo třeba thajskou kuchyni a podobně. Rozhodla jsem se toho využít a vyzkoušet pár chuťovek, se kterými naše kuchyň zatím neměla čest. V košíku mi (mimo jiné) skončil i balík rýžového papíru, o kterém jsem uvažovala už dlouho... Hned po příchodu domů jsem se na něj chtěla vrhnout. Přišlo ovšem dilema - co dovnitř (když nejste na mleté červené maso)?


Vyřešila jsem to po svém - uvařila hrnek kulatozrnné rýže s kari kořením a hráškem. Rýže do rýžového papíru? Hm, ale proč vlastně ne?! Podařilo se mi udělat vcelku úhledné válečky a i když samy o sobě byly chuťově docela nevýrazné, ovšem malá miska řízné sladkokyselé omáčky tomu dodala grády a talíř byl najednou prázdný...

Na 2 porce budete potřebovat:
- cca 8 kusů rýžového papíru
- hrnek kulatozrnné rýže (nebo jiné, vybírejte lepivější)
- jednu střední cibuli
- 1/3 hrnku mraženého hrášku
- 2 lžičky kari koření
- sůl, pepř
- trochu petržele
- olej na smažení

Na pikantní sladkokyselou omáčku:
- ocet (použila jsem bílý vinný)
- hnědý cukr
- sójovou omáčku
- trochu vody
- černý pepř
- stroužek česneku
- případně špetku soli na dochucení
- trochu škrobu nebo tmavé jíšky na zahuštění (nemusí být)
(množství surovin od oka a podle chuti :-))



Postup:
1. Cibuli nakrájíme na malé kousky a opražíme na lžíci oleje v hrnci. Poté přidáme hrnek omyté rýže, promícháme s cibulí a olejem a zalijeme cca 2,5 hrnky horké vody. Osolíme, přidáme kari a necháme dusit v hrnci.
2. Před koncem vaření do rýže přidáme rozmrazený hrášek a nasekanou petržel. Necháme pár minut vychladnout.
3. Připravíme si mísu s horkou vodou - po jednom do ní vkládáme rýžový papír, který v horké vodě rychle změkne (neměla by být ovšem úplně vařící, jinak se s papírem nedomluvíte...). Zvláčnělý papír přendáme na utěrku, položíme na něj váleček rýžové náplně a zamotáme.
4. Pokud závitky nechcete smažit, máte prakticky hotovo (= zdravější varianta). Pokud chcete křupavou variantu, rozehřejte na pánvi trochu oleje a závitky na něm z všech stran opečte dozlatova. Pozor - smažte raději po méně kusech a mezi závitky nechávejte dostatečné mezery, jinak se k sobě budou lepit. Po osmažení nechejte závitky dobře okapat od oleje, případně je osušte ubrousky.
5. Připravte si základ na sladkokyselou omáčku: V rendlíku smíchejte trochu hnědého cukru a octu s horkou vodou (minimálně trojnásobek množství octa). Směs zahřejte a přidejte sójovou omáčku a pepř, případně i česnek a sůl podle chuti. Omáčku poté můžete lehce zahustit škrobem nebo tmavou instantní jíškou, aby získala lepší konzistenci.

Vyzkoušeli jste už jarní závitky z rýžového papíru? Čím je plníte?

4 komentáře:

  1. Rýžový papír jsem sama nikdy nepřipravovala, ale závitky jsem už jedla a moc mi chutnaly.

    OdpovědětVymazat
  2. Ciao Elizabeth and greetings from San Francisco California! I am a first time visitor. I love your blog. Your dishes look delicious and you have great photos. The jarni remind me of chinese dumplings or eggrolls.
    I also write a blog about food but with my reflections on life, people and relationships. Please visit. Maybe follow. that would be cool.

    OdpovědětVymazat
  3. Já ten rýžový papír používám jako náhradu za tortilly, jelikož jsem ještě neobjevila bezlepkové :)
    A nebo si dělám rýžové závitky a plním je míchanými vajíčky - taky není vůbec špatné :)

    bezlepkovebrno.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, to musí být chutné. Jdu si připravit věci do kuchyně a jdu to zkusit. Tvůj blog je plný jídelních inspirací a tak doufám, že když tě začnu sledovat budu zaplavena tvými články..:)
    Na mém blogu probíhá *GIVEAWAY* o bělící pásky na zuby od CREST, přijď se podívat a zasoutěžit!♥ Budu moc ráda, když se přidáš :) Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...