úterý 10. prosince 2013

Panda sušenky (vykrajovátka z ebay)


Roztomilá vykrajovátka ve tvaru medvídků pand jsem už před nějakým časem koupila na eBay. Když už jsem se k pečení sušenek odhodlala a hrdě publikovala na svém Facebooku výsledek, byla jsem následně zpražena diskusí o tom, že pandy přece k českým Vánocům nepatří a je to totální úlet. Tak abych věc uvedla na pravou míru: pandičky jsem rozhodně nezamýšlela jako vánoční cukroví a pro klid dalších případných kritiků jsme je s V. spořádali ke svačině a ke snídani :) Každopádně jsem dostala nápad, jak by se pandičky daly jednoduše přetransformovat ve vánoční linecké medvídky. Ale nejdříve se podíváme na samotná vykrajovátka...

Seženete je na ebay u spousty prodejců pod klíčovými slovy "panda cutter", případně "panda cookie cutter". S free poštovným do ČR se dají sehnat už kolem 70 korun.

Už si bohužel nepamatuji, od kterého prodejce přesně jsem je koupila, ale trvalo to zhruba tři týdny, než mi přišla. Vykrajovátka jsou z plastu - sice mi připadají docela křehká, ale zase se nemusím bát použít je na silikonové podložce. V reálu mi přijdou o něco menší, než jsem čekala podle obrázku (no jo, ony ty Asiatky holt mají menší ruce :)), každopádně není to ničemu na škodu až na to, že je to trošku piplajda s těmi očičky a podobně. Takže pokud nejste zkušení zdobiči, připravte si dostatek nervů a nejlíp i nějaké párátko nebo i jinou pomůcku, bez které se prostě neobejdete. Zjistila jsem, že některé obličejíčky (jsou tam celkem čtyři varianty) jsou vykrajovat líp, jiné se trhají a je potřeba tomu pomoct nějakým nejlépe tenkým špičatým nástrojem. Rozhodně ale nemusíte používat výhradně obličejík výrobcem přiřazený ke konkrétní pandičce, vyzkoušejte a udělejte si to podle sebe :)



Postup najdete i na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=FW5l0K0B7w0

Podle tohoto návodu jsem vyrobila i těsto (respektive jedná se o těsto, které je uvedené přímo na obalu formiček, ale samozřejmě čínskými klikyháky). Udělala jsem dvojitou dávku, na kterou je potřeba 1 vajíčko, cca 100 g cukru, 120 g másla. Tyto ingredience spolu dobře promícháte a vzniklou hmotu rozdělíte na dvě části. Do jedné přidáte 160 g hladké mouky, do druhé 150 g hladké mouky + 10 g kakaa v prášku. Vzniknou vám tak dvě těsta, jedno světlé a jedno tmavé.



Dáte na hodinu uležet do ledničky, pak rozválíte, vykrajujete tvary, ze kterých poskládáte pandičky a dáte péct na cca 12 minut do trouby vyhřáté na 170 stupňů.


 Samozřejmě těsto není žádný velký zázrak, sušenky jsou víc o vzhledu než o chuti, přišly mi docela suché a tvrdé. Příště určitě vyzkouším nějaké osvědčené křehké linecké, ale pro ten první pokus jsem se nechtěla pouštět do žádných experimentů.

Vykrakovátka jdou samozřejmě použít i jinak, můžete vykrajovat jen medvídky s očičkama, žádné přilepování dalších vrstev. Anebo si můžete vytvořit medvídkové linecké slepené vždy ze dvou medvídků, kde pouze na jedné straně vykrojíte očička a bříško a slepíte marmeládou. Nebo můžete vykrajovat třeba z marcipánu medvídkové ozdoby na dort. To už je na vás, ale za sebe hodnotím jako super investici, kterou ocení nejen malé děti :)

8 komentářů:

  1. to je roztomilé, to by sa páčilo mojim deťom :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsou úžasný :))) Taky koukám prohlédám e-bay :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Pandičky jsou roztomilé ! Jindra

    OdpovědětVymazat
  4. Jmenuji se Fajar. Bydlím v Bedono v centrální Javě, byl jsem ve velmi chronickém finančním problému a situaci terminálu před několika týdny. Po všem, co jsem hledal pomoc od přátel a sousedů, se ukázalo jako potratu, mám pocit, že nikdo, kdo by se opravdu staral. Byl jsem tak vyčerpaný kvůli nedostatku finančních prostředků na rozšíření mého podnikání a moje 2 děti ve věku 5 a 8 let také nevypadaly kvůli nedostatku řádné péče v důsledku financování. Jednoho věrného rána jsem viděl starého přítele mého zesnulého manžela a řekl jsem mu vše, co jsem procházel, a on řekl, že jediný způsob, jak by mohl pomoci, je nasměrovat mě k dobrému úvěrovému důstojníkovi v USA, který mu také pomohl, vysvětlil Pro mě o tom, jak byl finančně dolený a jak ho tento úvěrový důstojník posílil (pan Pedro, který mu poskytl půjčku 7 000 000,00 USD za dostupnou sazbu 2%. Dále mě ujistil, že jsou jedinou legitimní úvěrovou firmou, kterou našel online „Dal mi jejich e -mail a tak jsem se přihlásil a byl mi také udělen půjčku a můj život se změnil pro dobro. Kontaktujte jediného opravdového věřitele pana Pedro e -mailem / pedroloanss@gmail.com, abyste vyřešili svůj finanční nepořádek.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...