pondělí 23. prosince 2013

Chuťovka k vínu: Bramborové rohlíčky se sýrem a sušenými rajčaty


Taky už to vánoční cukroví nemáte kam dávat? :) Nebo už pomalu ani vidět, pokud normálně nejste moc na sladké? Nevadí, Vánoce přece nemusí být jen o cukru. Pokud navíc návštěvu hodláte hostit dobrým vínem, vyloženě si to žádá naservírovat na stůl mezi perníčky a linecké i nějakou tu slanou chuťovku. Můj tip: rychlé a na přípravu nenáročné bramborové pečivo. Hodit se bude i na Silvestra.

"Chuťovka k vínu" - to nemusí být jen kupované tyčinky nebo profláklé šnečky z rozmrazeného listového těsta plněné vším možným. Existuje spousta jiných variant, které si i nezkušený kuchtík dovede připravit poměrně snadno a rychle sám doma a navíc s minimem ingrediencí.

Moje babička Miluška často takto "na chuť" dělávala tyčinky z bramborového těsta. Recept jsem si zapamatovala, jelikož obsahuje jen tři základní suroviny (máslo, mouku, vařené brambory) ve stejném poměru plus sůl a kmín. Babička vždy těsto vyválela a zubatým rádýlkem z nich krájela úzké pásky přes celý plech. Potom je potřela vajíčkem a posypala kmínem.

Myslím si, že i když je to tak strašně jednoduchý recept, návštěvu tím rozhodně neurazíte. A jelikož mně to nedá, párkrát už jsem zkoušela i nějaké obměny. Tyčinky klidně můžete zapéct se sýrem, přidat třeba kousky sušených rajčat nebo olivy na kolečka. Z těsta navíc můžete vykrajovat prakticky jakékoliv tvary se vám zlíbí. Tak kdo by ještě stál o "transky" z kupovaného listového těsta? :)



Budete potřebovat:
- 200 g vařených brambor ve slupce
- 200 g hladké mouky (+ na podsypávání)
- 200 g másla (Tentokrát jsem použila čerstvé máslo, o kterém jsem už básnila tady.)
- cca 2 lžičky soli
- lžičku drceného kmínu
- vajíčko na potření
- nastrouhaný sýr (Ideální je parmazán pro jeho výraznou chuť. Použila jsem Gran Moravii - český sýr parmazánového typu z Litovle, který běžně koupíte v supermarketech.)
- volitelné: hrst sušených rajčat (případně např. olivy)

Postup:
1. Předem uvařené, vychladlé brambory nastrouháme nebo rozmačkáme na kaši. Přidáme máslo o pokojové teplotě, mouku, sůl a trošku kmínu. Vypracujeme hladké těsto. Nenecháváme uležet, bramborové těsto má tendenci řídnout, takže je potřeba pracovat docela rychle.

2. Těsto vyválíme na tenký plát (cca 0,3 cm) - pokud těsto lepí, podsypáváme ho moukou. Poté vykrajujeme požadované tvary - vykrajovátky nebo rádýlkym.



3. Vykrojené těsto dáme na plech s pečicím papírem a potřeme rozšlehaným vajíčkem. Dáme péct do trouby zhruba na 180 stupňů cca 20 minut.

4. Téměř hotové pečivo vytáhneme z trouby, lehce posypeme nastrouhaným sýrem, případně přidáme sušená rajčata nebo olivy na malé kousky a dáme ještě asi na 2 minuty zpátky do trouby zapéct.


Bramborové pečivo s parmazánem se skvěle hodí k suchým bílým vínům. Pokud máte dost času, udělejte ho dostatečně do předu - ideální je, pokud ho před servírováním necháte cca půl dne hotové "uležet" na chladnějším místě.

3 komentáře:

  1. Mnam to vypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jmenuji se Fajar. Bydlím v Bedono v centrální Javě, byl jsem ve velmi chronickém finančním problému a situaci terminálu před několika týdny. Po všem, co jsem hledal pomoc od přátel a sousedů, se ukázalo jako potratu, mám pocit, že nikdo, kdo by se opravdu staral. Byl jsem tak vyčerpaný kvůli nedostatku finančních prostředků na rozšíření mého podnikání a moje 2 děti ve věku 5 a 8 let také nevypadaly kvůli nedostatku řádné péče v důsledku financování. Jednoho věrného rána jsem viděl starého přítele mého zesnulého manžela a řekl jsem mu vše, co jsem procházel, a on řekl, že jediný způsob, jak by mohl pomoci, je nasměrovat mě k dobrému úvěrovému důstojníkovi v USA, který mu také pomohl, vysvětlil Pro mě o tom, jak byl finančně dolený a jak ho tento úvěrový důstojník posílil (pan Pedro, který mu poskytl půjčku 7 000 000,00 USD za dostupnou sazbu 2%. Dále mě ujistil, že jsou jedinou legitimní úvěrovou firmou, kterou našel online „Dal mi jejich e -mail a tak jsem se přihlásil a byl mi také udělen půjčku a můj život se změnil pro dobro. Kontaktujte jediného opravdového věřitele pana Pedro e -mailem / pedroloanss@gmail.com, abyste vyřešili svůj finanční nepořádek.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...