středa 13. listopadu 2013

Deník mlsné hospodyňky I.

Tentokrát trochu z jiného soudku, ale každopádně stále kolem jídla.
Za poslední asi dva týdny jsem...


...po letní odmlce opět upekla poctivý domácí chlebík. Trouba pekla jak čert, v kuchyni se udělalo hezky teploučko a já si při líbezném zvuku křupání kůrčičky zpoza okna říkala, jak je mi dobře, že jsem dnes doma :) (Peču podle tohodle receptu, jen dávám 1 hrnek žitné mouky, 1 hrnek bílé polohrubé, 2 hladké bílé chlebové - někdy jeden z nich navíc vyměním za celozrnnou mouku. Navíc dávám čerství droždí místo instantních, sypu tam hromadu kmínu a lněných semínek.) Z toho vyplývá, že dnes už na blogu nečekejte žádný kulinářský příspěvek, my se s V. s dovolením k večeři nadlábneme čerstvým chlebíkem s domácí vajíčkovou pomazánkou. Už teď vím, že nám bude skvěle!

...začala přemýšlet nad vánočními dárky. Problém nemám ani tak nad těmi pro své blízké, většinu z nich už mám beztak vymyšlené i několik měsíců :), ale spíš s těmi pro mě. Všichni se mě teď ptají, co bych potřebovala, "třeba jako do kuchyně". Já opravdu nevím. Připadá mi, že mám všechno a co nemám, se tam už beztak nevleze. Zatím tedy operuju popelkovskou hláškou "co vám cvrnkne do nosu", ale pokud byste měli nějakou inspiraci, určitě ji uvítám. Na druhou stranu - bylo by docela fajn mít znovu Vánoce, kdy bych o většině dárků nevěděla předem a radost bych měla i z blbůstek jen tak. (To ovšem neplatí o V., toho jsem ve vhodnou chvíli zatáhla do parfumerky, postavila ho před konkrétní regál, strčila mu jednu lahvičku přímo před nos a přinutila ho, ať si ji vyfotí mobilem. Chytrému napověz, ale chlapa rovnou kopni! :)

...vyrobila dvě nepovedená jídla, kterých mi bylo fakt líto. Prvním byl (nebo spíš měl být) krémový banánový koláč. Bohužel mi neztuhl krém, a tak jsme ho s V. vyjídali asi jako pudink. Kromě toho mě na internetu (tady) zaujal recept na avokádový pudink. Bohužel jsem měla asi málo uzrálé avokádo, protože výsledek byl strašně nahořklý. Přinutila jsem se sníst dvě lžičky (přitom to vypadalo tak lákavě!), ale zbytku jsem se nekompromisně zbavila. Taky se vám to už někdy s avokádem stalo?

...objevila skvělý a strašně jednoduchý dip třeba jen tak k hranolkům nebo ke steaku. V rendlíku smícháte cca 80-100g zavařených brusinek, přidáte asi dvě lžičky dijonské hořčice, společně zahřejete, případně brusinky, pokud jsou v zavařenině celé bobulky, rozmačkáte. Necháte trochu vychladnou a mňam!

1 komentář:

  1. Ten chleba je tak nádherný!!!! :) Musím se do něho co nejdřív pustit taky, i když nevím nevím, jak se mi to povede :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...