úterý 19. listopadu 2013

Homerovy donuty (nekynuté)


Před několika dny jsem si přinesla domů speciál Apetitu "Kychyně USA". Možná ne ani tak sobě, jako mému V., který zbožňuje hamburgery a všechny možné "fastfoodovské" specialitky, ideálně v poctivé domácí podobě, není-li poblíž Burger King. Samozřejmě si u mě vyžebral (za včerejší půldenní běhání po obchodech :)) smažené "Homerovy" donuty, na které byl v časopise recept, jaký jsme zatím neotestovali.

Donuty už jsme doma jednou zkoušeli - byl to ale spíš klasický koblihový recept s droždím a výsledek prostě nebyl takový, jako když si koupíte donut někde v hypermarketu nebo třeba v Ikey, odkud je má V. nejradši, protože jsou tam mnohem lehčí a jemnější než klasické české koblihy.

Musím si zanadávat. Tohoto těsta mi byl čert dlužen! Výsledkem sice byly donuty, které jsme zhodnotili jako "mnohem autentičtější", ale taky kuchyň celá od mouky a dózy upatlané od těsta...

Ačkoliv jsem dodržela postup a množství ingredienci na mililitry (s výjimkou cukru, protože toho dávám vždy o kousek míň a tady to rozhodně nebylo na škodu), těsto bylo pořád šíleně lepivé, takže ve výsledku jsem místo doporučených 400 g mouky použila asi půl kila. Přemýšlím proto, jestli v receptu nebyla chyba - jestli třeba omylem nezaměnili gramy za mililitry u kefíru nebo podobně. Anebo jestli to těsto nemělo být tak lepivé s tím, že by se víc pomoučilo zespodu i zvrchu při válení. Protože donuty byly úplně skvělé ještě teplé, ale asi po půl dni mi začaly připadat docela tuhé. Tak nevím. Vyzkoušejte a třeba mi pro příště poradíte nějaký fígl :)

Budete potřebovat:
- 150 g krupicového cukru (já použila 120 g hnědého)
- 1 lžíce zakysané smetany
- 2 vejce
- 250 ml kefíru
- půl lžičky jedlé sody
- půl lžičky soli
- půl lžičky mleté skořice (vynechala jsem)
- půl lžičky muškátového oříšku
- 400 g hladké mouky + na pomoučení (celkově jsem dala víc)
+ olej na smažení


Postup:
1. Z ingrediencí vypracujeme hladké těsto - mělo by být dostatečně pevné, aby se s ním dobře pracovalo.
2. Připravené těsto rovnou na pomoučené ploše vyválíme na placku silnou asi 1 cm a vykrajujeme kola asi o průměru 7 cm. Uprostřed nich vykrojíme díry (cca 3 cm).
3. Donuty smažíme v hodně rozpáleném oleji (měly by v něm plavat) cca 2 minuty z každé strany a poté necháme okapat na papírových ubrouscích.
4. Hotové donuty ozdobíme polevou, můžeme přidat ozdobné sypání nebo třeba jen obalit v cukru se skořicí. Nám se nechtělo dělat s polevou, tak jsme je natírali Nutellou a na pár z nich jsem udělala citronovou glazuru (smícháme 50 g moučkového cukru, přidáme lžíci citronové šťávy a cca půl lžíce mléka).

Donatů byla hromada, možná by pro nás dva propříště stačila jen půlka. A zítra si kvůli svědomí musím dát zase nějaký salátek :)

2 komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...