čtvrtek 28. listopadu 2013

Koko kuličky z bílé čokolády a řeckého jogurtu


Fotky k tomuto receptu mi ležely ve foťáku od pondělí. Kuličky jsou už skoro zbaštěné, ale já se tentokrát k psaní článku dostala až teď. Sama tomu nevěřím, ale jelikož mi zbývají nějaké dva týdny do odevzdání hrubé verze diplomky, v posledních dnech jsem ponořená do svých analýz. Což je vlastně správně, protože blog je přece ta "zlá" prokrastinace! :) Až na to, že nemůžu spát, pořád zapomínám, co jsem to vlastně chtěla, a řekla bych, že můj zjev teď musí připomínat pouštní sovu s měsíčním úpalem. Každopádně receptu to snad nijak zvlášť neublížilo. Vyzkoušejte ho taky, je jednoduchý a univerzální - jako zajímavý druh vánočního cukroví i třeba jako letní chuťovka ke koktejlu u bazénu... U diplomky mizí, ehm, ani nevím jak :)


Recept na tyto kuličky, jejichž základem je bílá čokoláda a řecký jogurt jsem našla na blogu Dessert for two. Vypadalo to jednoduše a chutně, nápad se mi zalíbil. Bohužel mi ale krém neztuhl, jak jsem očekávala - nevím, jestli to bylo čokoládou, nebo mají v Americe prostě nějaké lepší "řecké" jogurty... Z nouze ctnost - přidala jsem k tomu kokos, ve kterém jsem kuličky plánovala jen na závěr obalit. Výsledek dost připomíná Raffaelo a chuť kokosu je v něm výraznější než co jiného, takže málokdo by asi uhodl zbylé ingredience... Ale co! :)



Budete potřebovat:
- 200 g bílé čokolády
- 1 kelímek řeckého jogurtu (cca 150 g) - možná tam zkuste dát míň, jestli to ztuhne i bez kokosu
- lžička vanilkového extraktu (případně třeba nějakého likéru...)
- 1,5 hrnku kokosu + další půlku na obalování (případně by šlo nahradit třeba rozdrcenými sušenkami, ořechy...)
- ovoce dovnitř (nemusí být, ale když jo, tak použijte nějaké poloměkké - ideálně dobře zralé jahody, maliny, třešně nebo třeba kiwi jako já)

Postup:
1. V rendlíku si na slabém plameni rozpustíme nalámanou čokoládu, pak k ní přidáme jogurt a pečlivě promícháme, aby vznikl hladký krém. Můžeme přidat vanilkovou esenci. Pak krém přelijeme do misky, přikryjeme, necháme trochu vychladnout a pak dáme asi na 2 hodiny do ledničky, aby krém ztuhl.



2. Krém by měl mít takovou konzistenci, aby se z něj daly tvarovat kuličky. Pokud nemá - jak se to stalo mně - přidejte do něj třeba kokos nebo rozdrcené sušenky.

3. Ovoce si rozkrájejte na malé kousky. Z hmoty na kuličky odebírejte po kouscích, vždy uplácejte placku, dejte na ni kousek ovoce a zabalte. Poté kuličky obalte v kokosu (nebo třeba oříšcích, skořicovém cukru...) a dejte alespoň na dvě hodiny uležet do ledničky.



Tip 1: Hmota v teple postupně povoluje, proto je lepší při tvarování kuliček nejdřív vzít jen půlku a zbytek prozatím dát zpět do ledničky. Jinak je lepivá a hůř se s ní pracuje.

Tip 2: Kuličky byly lepší druhý den, kdy se pěkně naležely a hmota se s kokosem dobře spojila. Uchovávejte v ledničce, vydrží několik dní.

6 komentářů:

  1. Vypadá to tak moc nádherně :)))))

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, tak to je skvělý tip na takové domácí " Raffaelo ", jak si říkala.. :) Akorát já bych vynechala to ovoce a dala dovnitř třeba právě nějaký oříšek nebo mandli, jako je i v Raffaelu.. :) Asi to udělám jako nepečené cukroví :)

    Děkuju za tip ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, Mončo :)
      S oříškem to určitě půjde taky. Mně osobně tam víc sedí ten kousek kyselejšího ovoce, nepřipadá mi to pak tak sladké, ozvláštní to... ta základní hmota je tady docela měkká, takže ten oříšek tam možná bude takový křupavý kontrast, ale třeba právě to někdo naopak ocení :)

      Vymazat
    2. Tak jsem mamce k narozeninám udělala home-made raffaelo, trochu jsem si pozměnila Tvůj recept a chutnalo to.
      Dala jsem tam bílou čokoládu, bílý jogurt - né řecký ale normální (ale měl 9% tuku), kousíček hery, aby se lépe rozpustila bílá čokoláda a zahustila jsem to kokosem. Nechala ztuhnout a pak i v kokosu obalila!

      MOC DĚKUJU ZA TIP ! :)

      Vymazat
    3. Tak to mám radost, že chutnalo ;-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...