středa 9. října 2013

"Jednohubky" s opékanou polentou


Baví mě zkoušet v kuchyni nové věci - nejen recepty, ale taky ingredience. To platí i u příloh. Naštěstí neexistují jen brambory, knedlíky nebo rýže. Za poslední dva roky jsem se naučila používat kuskus a pšeničný bulgur, bez kterých už si vaření skoro nedovedu představit. Vyzkoušela jsem i kukuřičnou polentu - musím říct, že ta mě osobně chuťově až tak nezaujala. Na druhou stranu se s ní dají dělat docela zajímavé věci - nákypy, smažené/grilované tvary, těstíčka na obalení masa, sladké i slané kaše, dá se použít i na zahuštění omáček... Jednou za čas se jí pro ozvláštnění jídelníčku rozhodně nebráním, třebaže ji nemusím mít každý den :) Navíc má prý i spoustu kvalitních živin a minerálů, což je další velké plus.



Jelikož jsem měla doma už docela dlouho zbytek instantní polenty v pytlíku, rozhodla jsem se ji konečně zpracovat. Následujícím receptem jsem sama sebe nakrmila k obědu, ale myslím, že by to mohl být docela zajímavý předkrm nebo jako netradiční občerstvení třeba na nějaký večírek. Recept jsem sice nazvala "jednohubkami", ovšem sama jsem je měla asi tak na tři kousnutí, což při samotném jídle nebylo úplně nejpohodlnější, příště bych proto zkusila menší kousky :)

Na polentové kostičky budete potřebovat:
- cca 100 g instantní kukuřičné polenty (kdo nezná, koupíte ve zdravé výživě, ale většinou i ve velkých supermarketech)
- vodu - asi dvojnásobek množství co polenty (možné použít i vývar)
- cca 2 lžičky soli, špetka pepře, případně jiného koření nebo bylinek podle vlastního vkusu a chuti
- kousek másla nebo trošku olivového oleje
- olej na smažení

Příprava:
1. Polentu nasypeme do rendlíku s vroucí vodou a mícháme - poměrně rychle houstne a po zhoustnutí začne prskat, takže neustálé míchání je nezbytnost. Je to docela rychlovka, jakmile se kaše začne "odlepovat" od stěn hrncem, odstavíme ji ze sporáku, dosolíme, okořeníme a přidáme máslo nebo pár kapek oleje a promícháme. Můžeme přidat i nastrouhaný sýr.
2. Připravíme si malý pekáč (prakticky jakoukoliv nádobu, ideálně hranatou), vysteleme ji pečícím papírem a do ní nalijeme hustou polentovou kaši a uhladíme stěrkou. Necháme zchladnout a ztuhnout. Pokud je kaše příliš řídká a netuhne, je možné ji dát na chvíli zapéct do trouby.
3. Ztuhlou polentu nakrájíme na malé kostičky (nebo jakékoliv jiné tvary) a orestujeme na trošce oleje dozlatova, poté necháme okapat na a přebytečný olej usušíme papírovými utěrkami.


Kostičky jdou jíst i samostatně (Jamie Oliver k nim v jednom dílu svého pořadu přidal rozmarýn, parmazán a mořskou sůl), jako příloha (například ke špenátu, grilované zelenině nebo třeba různým masovým omáčkám) nebo je můžeme použít jako jednohubky.
Já jsem na ně dala kousky grilovaného krůtího steaku, domácí hrozny a kousek pikantního sýru s medvědím česnekem. Dresing jsem připravila z trochy jogurtu, přidala lžičku pikantní hořčice, sůl, pepř, rozmačkaný stroužek česneku a špetku tymiánu.

Zkoušeli jste už polentu? Co na ni říkáte?

1 komentář:

  1. Tak tohle vypadá dost dobře, musím vyzkoušet :) Jinak jak píšeš-já si už taky nedokážu představit vaření bez bulguru :))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...