úterý 22. října 2013

Sladký meruňkový nákyp z pšeničného bulguru

Dneska budeme mlsat zdravě. (Nebo minimálně zdravěji.) Se snídaněmi docela válčím, obzvlášť pokud vstávám v šest ráno, mám necelou hodinu na vypravení se z domu a v patách chlapa, který nemá ani trochu pochopení pro mé věčné dilema "co na sebe". Hlavně je pro mě složité představit si snídani neobsahující pečivo. Pokus s nákypem by snad mohl být řešením...


Dřív jsem obvykle snídala jogurty nebo různé ochucené tvarohy. Ty mi ale poslední dobou moc nesedí na zažívání. Instantní ovesné a jiné kaše nemůžu ani cítit a vařit se po ránu s něčím pořádným, na to nemám energii, čas ani náladu. Jo, jednou jsem se hecla, vstala o pět minut dřív a připravila pohankovou kaši s ovocem. Ale stejně jsem to nakonec vyhodnotila jako zbytečnou ztrátu času a k snídani si ji dělám, jen když mám "home office" a dostatek klidu si ji pořádně vychutnat. Jasně, uvařit ji večer předem by mohlo být řešením, ale přiznejme si to - komu by se po ránu chtělo hrabat lžičkou ve studené ztuhlé šedivé hmotě?

Připravit si dopředu z pohanky - nebo v tomto případě z bulguru - jednoduchý zapečený nákyp jsem momentálně vyhodnotila jako vůbec nejelegantnější možnost. Bulgur má navíc spoustu vlákniny, takže vás na odpoledne parádně zasytí. Co vy na to?

Budete potřebovat (2 porce):
- půl hrnku pšeničného bulguru
- hrnek mléka (= dvojnásobné množství tekutiny proti bulguru)
- lžíci másla
- 2 lžíce hnědého cukru
- lžičku skořice
- bílky ze 2 vajec
- nějaké ovoce (ideálně kyselejší, klidně i kompotované - já použila meruňky, které jsem si v létě v podobě půlek zamrazila)


 Postup:
1. V rendlíku si rozpustíme lžíci másla, pak k němu přisypeme bulgur, dobře ho v másle promícháme a trochu "opražíme". Zalijeme mlékem, přidáme cukr a povaříme asi 5 minut. Potom odstavíme ze sporáku, vmícháme skořici a necháme pod pokličkou ještě trochu nabobtnat (cca 15 minut).
2. Z bílků ušleháme hustý sníh a asi 3/4 ho stěrkou opatrně vmícháme do chladnoucí bulgurové kaše.
3. Připravíme si formičky na zapékání, zlehka je vymažeme máslem a dáme do nich vrstvu kaše. Na ni položíme kousky ovoce, ty překryjeme další vrstvou kaše, pokračujeme opět ovocem a na ně poslední vrstvu kaše. Nahoru rozmažeme zbytek bílků.
4. Vložíme do trouby rozehřáté asi na 180 stupňů a zapékáme asi 25 minut.
5. Poté necháme trochu vychladnout a jemně posypeme skořicí. Můžeme rovnou servírovat.



4 komentáře:

  1. S bulgurem jsem to ještě nezkoušela.. Ale podobný recept dělám s jáhly, jen ještě přidám tvaroh (na 250g jáhlů jednu vaničku). Ale poslední dobou jsem lenivější a lenivější.. a končí to u toho rohlíku se šunkou:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, tyhle obiloviny jsou fajn... tolik lidí kolem mě je přesvědčeno, že je to jen divné "zrní", a přitom z toho jdou dělat všelijaké dobrůtky se spoustou možností obměn ;-)

      Vymazat
  2. Pokud chcete na ráno "minutovej" recept, tak doporučuju zalít kuskus horkým mlíkem, nechat pod pokličkou dojít a smíchat třeba s ovocem, oříškama a rozinkama.

    a proč jíst ráno studenou kaši? Prodávají se termosky různých velikostí určené vyloženě na jídlo a kdybyste tam pozdě večer dala kaši horkou, určitě byste ráno nejedla studenou hmotu-ale chce to koupit správnou velikost a termosku zaplnit až po okraj

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký recept! :) Dnes ho s malou obměnou vyzkouším k obědu..:) Děkuji :).

    Corculum♥

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...