sobota 19. října 2013

Mrkvová pomazánka s dýňovými semínky

Nejlepší chutě nemusíme složitě vymýšlet, příroda je pro nás připravila sama. Opravdu nemám ráda všelijaké kupované pomazánky a saláty, které jsou přeplácané nejrůznějšími chutěmi, dochucovadly a "éčky" k tomu. Jakmile nějaké chlebíčky a jednohubky už od oka obsahují složky, které nejsem schopná identifikovat, vůbec mě nelákají. Nač to dělat složitě, když to jde úplně jednoduše? Jen mám tak trochu pocit, že dnešní recept si ani moc nezaslouží být "receptem... ale co! :)


Poslední asi dva týdny pozoruju napříč svými oblíbenými foodblogy trend: dýně na jakékoliv způsoby. Krémové polévky, gnocchi z dýně, opečená dýně do salátu... Všechno to na obrázcích vypadá moc lákavě. Já sama jsem se k dýním letos zatím nedostala (a myslím, že V. by to ani moc neocenil :)), tak jsem si to vynahradila alespoň dýňovými semínky, které mám moc ráda. Ozdobila jsem s nimi jednohubky s mrkvovou pomazánkou - návštěva, které jsem je nabídla, se na ně sice nejdřív moc netvářila, ale nakonec talíře zůstaly vymetené a já si na tomto neuvěřitelně snadném jídle pochutnala i k večeři.

Na pomazánku budete potřebovat:
- 2 velké kostky Lučiny (případně jiného smetanového žervé)
- 2 lžíce bílého jogurtu
- jednu střední mrkev (množství ale záleží na chuti každého)
- cca 100 g sýra (třeba goudy - já ale tentokrát použila nivu)
- lžičku soli
- špetku čerstvě namletého pepře
- případně nějaké bylinky (petrželka/pažitka)

"Slaninová" varianta pro masožravce :)


Postup:
1. V misce smícháme lučinu s trochou jogurtu, aby vznikl jemný krém.
2. Oškrábeme mrkev a nastrouháme ji nahrubo do pomazánkového základu. Stejně nastrouháme i sýr a všechno dobře promícháme.
3. Dochutíme solí a pepřem a necháme alespoň 1-2 hodiny uležet v ledničce. Pak natíráme na kousky pečiva a posypeme několika dýňovými semínky. (Kdo nechce semínka, může použít třeba šunku.)


Jaká je vaše nejoblíbenější "jednoduchá" domácí pomazánka?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...