středa 30. října 2013

Mrkvové lívanečky s karamelovým krémem

Všimla jsem si, že v podzimní kuchyni nesmí chybět oranžová. Momentálně mám v hlavě spoustu inspirace na dobroty z dýně. No jo, jenže dušičky za dveřmi, a já se k tomu zatím nedostala. Absenci oranžové jsem dnes napravila alespoň mrkvovými lívanci (mají úžasnou barvu, zvlášť když použijete i hnědý cukr!), ke kterým jsem si poprvé v životě připravila domácí karamelovou polevu - musím říct, že už nikdy nechci kupovanou a fámy, že si domácí výrobou karamelu tak akorát zničíte hrnec, rozhodně nejsou pravdivé!


Na 4 porce lívanečků budete potřebovat:
- 1 velkou mrkev nastrouhanou najemno (cca vrchovatý hrnek)
- 1 hrnek podmáslí
- 1 velké vajíčko
- 3 lžíce hnědého cukru
- 1 až 1,3 hrnku hladké mouky (já dala část špaldové - celkové množství mouky posuďte sami, těsto by nemělo být moc řídké, ale ani příliš husté)
- 2 lžičky kypřícího prášku
- špetku skořice
- 2 lžíce oleje (+ trochu na smažení)

Na karamelový krém:
- 5 lžic hnědého cukru
- 45 g másla
- 150 ml smetany
- 1 lžíci vanilkového pudinku
- špetku soli
Na ozdobení: bíl7 jogurt nebo zakysanou smetanu, nasekané oříšky.



Postup:
1. Příprava těsta: Do mísy nastrouháme mrkev, přidáme cukr a přilijeme podmáslí. Necháme aspoň hodinu uležet, aby mrkev trochu zvláčněla.
2. Přidáme vajíčko a dobře promícháme. Dál přidáme skořici, olej a postupně mouku s práškem do pečiva. Dáme bokem odležet a mezitím si připravíme krém.

3. Příprava krému: Do rendlíku (ideálně se silnějším dnem) nasypeme cukr, rozprostřeme ho rovnoměrně na dně a necháme při střední teplotě pozvolna roztopit. Průběžně ničím nepromícháváme, nadělaly by se hrudky - pouze hrnec občas nakloníme a "protřepeme".
4. Jakmile je cukr dobře rozpuštěný, přidáme do něj máslo a dobře promícháme, aby se rozpustilo. Hrnec odstavíme ze sporáku a postupně do karamelu přiléváme po troškách smetanu a pečlivě promícháváme metličkou. Pak přisypeme pudinkový prášek a vrátíme na sporák trochu povařit, aby krém s pudinkem trochu zhoustl. Nakonec přisypeme špetku soli. Pak odstavíme bokem a můžeme se vrhnout na smažení lívanců.

5. Lívance smažíme pozvolna v lívanečníku nebo na malé pánvičce zlehka potřené olejem. Já jsem na každý lívanec použila 2,5 lžíce směsi.

6. Zdobíme: Vždy na sebe položíme 4 lívance, mezi ně natřeme vrstvu karamelového krémy a vrch polijeme, aby se karamel začal roztékat i po bocích. Můžeme ozdobit šlehačkou, jogurtem nebo kysanou smetanou a posypeme oříšky. Trochu krému můžete pak kápnout i na talíř.

S čím máte lívance nejraději vy?
 

3 komentáře:

  1. čím dál lepší;) a to aranžmá, škoda jíst:)) a ta vidlička je boží!

    OdpovědětVymazat
  2. Právě dosnídáno...úžasné, mrkev pozvedla obyčejné lívanečky na vyšší level. Jsou vláčné a moooc dobré. Karamelový krém se mi též povedl - jen místo pudinku jsem tam prdla trochu kukuřičného škrobu. Děkuji za inspiraci a dobrou chuť!

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...