neděle 27. října 2013

Nepečné "nanaimo" čoko koko tyčinky

Mám ráda jídla se zajímavou historií. Abych to ovšem uvedla na pravou míru, historií či příběhem nemyslím historky Dity P., která ve svém (řekla bych docela kontroverzním) pořadu skoro u každého jídla vzdychá, že se jí "fakt jako úplně" vybavilo, jak coby malá jezdila u babičky na tříkolce... Příkladem receptu s "příběhem" můžou být třeba tradiční kanadské nanaimo bars. I když...


Tříbarevná nepečená lahůdka získala své jméno podle městečka Nanaimo ležící nedaleko jihozápadním pobřeží Kanady nedaleko Vancouveru. Jedna tamní hospodyňka před lety přihlásila svůj recept do soutěže v novinách a nečekanou rychlostí se rozšířil mezi hospodyňky po celé zemi. Městečko Nanaimo je na originální recept náležitě pyšné - dobrotu povýšilo na svůj "národní klenot", jsou ho plné cukrárny, kavárny i prodejny suvenýrů pro turisty. O nejdokonalejší recepturu a provedení oblíbených nanaimo řezů se dokonce v roce 1986 utkala asi stovka účastníků v soutěži vyhlášené starostou města. Recept má dnes mnoho variací, ale originál je pro obyvatele Nanaima naprosto nedotknutelný...

Recept jsem našla na internetu a rozhodla jsem se ho vyzkoušet. Přestože jsem podle ingrediencí trochu tušila, jak to bude chutnat, výsledek přinesl překvapení. Nanaimo nenanaimo, při zakousnutí jsem si vzpomněla na "sušenkové kokosové" roládky, které dělává moje máma a vždy to byl jeden z druhů cukroví, bez kterého jsem si nedovedla představit Vánoce (ehm, "Dita style"? :).
Zvláštní. Sháním správné sušenky, jsem celá napjatá z výsledku, v Kanadě kvůli tomu pořádají soutěže... a přitom moje máma mívá roládu velmi podobného složení normálně v mrazáku a když přijde návštěva, nakrojí z válečku pár kousků, nechá trochu v pokojové teplotě povolit a hned je co servírovat. Ha!


Každopádně i když já mám místo roládky "tyčinky", část z nich jsem si po vzoru mámy schovala v malé krabičce do mrazáku a řekněme, že už mám připravené první letošní vánoční cukroví! :)

A recept pro případné zájemce?

Rozhodla jsem se, že ho tady tentokrát nebudu sáhodlouze rozepisovat. Radši mrkněte třeba na toto video s postupem.

Za mě jen několik poznámek:

- V receptu jsou uvedeny "digestive biscuits", což jsou obyčejné "nemastné neslané" sušenky, které se používají například do základu na cheesecake. Najdete je například u Alberta ("Anglické sušenky"). Já jsem ale místo toho využila obyčejné BeBe Club máslové (1,5 balíčku), případně můžete použít třeba "Esíčka", jako moje máma na nepečené roládky. Jen upozornění: tyto sušenky jsou o dost sladší než obyčejné digestivky, takže pokud nejste velicí milovníci sladkého, doporučuju spodní vrstvu moc nedoslazovat (nebo klidně nedat žádný cukr).

- Šílené mi přišlo množství cukru i na střední vrstvu, dala jsem polovinu a klidně bych příště ještě ubrala :)

- Na horní vrstvu patří "semisweet" čokoláda - já použila tabulku Alnatura 70%, přidala kousek obyčejné čokolády na pečení a už ani nedoslazovala. Předchozí dvě vrstvy mi přišly sladké až až...

3 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Jo, "bohužel" mňam čím dál víc ode dne výroby. Včera jsem na posezení zbouchala sama půl talířku :-D :-D

      Vymazat
  2. tie vyzeraju skvostne!

    Inak pozyvam na moje 4 vyrocie blogu a giveaway o GUCCI RUSH 75ML! tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...