pátek 11. října 2013

"Jídlový" tag

Z našeho stolu - salát caprese a domácí cibulové trojhránky

Dnes jsem na blogu Sabiny narazila na tag o jídle a rozhodla jsem se, že se taky zapojím - už proto, abych se na začátku blogování trochu představila a prozradila, co ode mě v budoucnu můžete a nemůžete čekat :) Pokud chcete, zapojte se taky a pošlete mi do komentářů link, ráda se podívám a třeba i inspiruju.


1. Nejoblíbenější polévka
Polévky nejím každý den - je to pro mě spíš sváteční nedělní záležitost nebo součást meníček v restauracích :) Když vařím jen sama pro sebe, polévku obvykle vynechávám, pokud teda nevařím některou z hustých polévek, kterou mám zároveň jako hlavní chod. Mám ráda krémovou česnečku, pórkovou s kmínem a krupicí, čočkovou s nočkami, bramboračku, smetanovou kyselici s houbami, zelím a fazolemi ze Slovácka, odkud pocházím... Naopak nesnáším, když v polévce plavou kusy klobás nebo jiných uzenin, které nejím.

2. Nejoblíbenější hlavní chod
Nevím, vařím podle aktuálního rozpoložení, chuti a nálady. Miluju pečené nebo grilované ryby, drůbeží steaky, zeleninové saláty s balkánským sýrem nebo mozzarellou, pizzu, lasagně. Dávám přednost "rychlovkám", které nevyžadují moc času na přípravu, ale přitom nemám pocit že bych se jimi odbývala. Když je to možné, vždy raději sáhnu po čerstvých surovinách a zelenině z domácí zahrádky. Nejraději mám jídla, po kterých se necítím těžko a i tradiční recepty se snažím trošku přizpůsobit modernímu vaření přidáním zdravějších ingrediencí.

3. Nejoblíbenější nealko nápoj
Voda s citronem nebo jasmínový čas. V restauracích si občas dávám zázvorový tonic a občas zhřeším kofolou :)

4. Nejoblíbenější alko
Alkohol moc nepiju, čím jsem starší, tím víc pozoruju, že mi nedělá dobře po mnoha stránkách. Nepohrdnu ale dobrým vínem (bílým nebo růžovým, červené výjimečně), ideálně z domácího vinohradu :) V létě je fajn i pivo, ale mám pocit, že se velice rychle projevuje na objemu mého pasu.

5. Nejoblíbenější dezert
Mám ráda medovník, zmrzlinu, banán se šlehačkou a čokoládou, palačinky nebo různé čokoládové dezerty. Nesnáším těžké máslové krémy, bílkové pěny (jako třeba indiánky), želatiny. Moc mě neužije na klasické zákusky s všelijakými krémy a náplněmi, to už radši sušenky nebo linecké. Mám radši jednoduchost a kvalitní suroviny než přezdobené roládky s milionem chutí z laciného tuku.

6. Nejoblíbenější předkrm
Nejsem zvyklá jíst předkrmy - možná si ale některá typicky "předkrmová" jídla dávám ve větším množství jako hlavní chod nebo jako lehkou večeři.

7. Nejoblíbenější snídaně
Přiznám se, že snídaně poslední dobou dost odbývám, věčně po ránu nestíhám. Obvykle vezmu kus buchty z předchozího dne nebo kousek pečiva s Florou light a šunkou nebo sýrem. Dřív jsem si pravidelně dávala jogurty, mléčné výrobky mi ale nedělají moc dobře na zažívání a teď, když je téměř nejím, se cítím o dost líp. Když mám  ale dost času na přípravu, miluju k snídani pohankovou kaši s ovocem nebo ovocné saláty.

Vanilkoví šnečci z celozrnné mouky


8. Nejoblíbenější zmrzlina
Opravdu ovocná - preferuju sorbety před obarvenou zamraženou šlehačnou. Z chutí jsem si zamilovala hruškovou a lesní plody, mezi smetanovými mám nejradši "cookies".

9. Nejoblíbenější slaná pochutina
Občas s přítelem hřešíme klasickými brambůrkami, popcornem nebo takovými těmi bílými lupínky. Sama si občas koupím praženou kořeněnou kukuřici (nikoliv pukance, ale velká křupavá jadýrka).

10. Nejoblíbenější sladkost
Pominu-li svůj výčet u dezertů a zmrzliny, nemohla bych žít bez čokolády. Buď s lískovými oříšky nebo zbožňuju hořkou Lindt s kousky pomeranče.

11. Nejoblíbenější obchod na potraviny
Podle toho, kam to mám zrovna nejvíc po ruce :) Co se týče hypermarketů, u každého najdu nějaké plusy i nedostatky. Určitě jsem moc ráda za přístup do Makra, kam jezdíme pro čerstvé ryby, mouku na pizzu a zásobu sýrů. Do zdravé výživy a podobných specializovaných obchodů zavítám jen občas, většinou si vystačím se "zdravými" koutky v běžných obchodech.

12. Nejčastější jídlo
Asi drůbeží maso na různé způsoby, v létě čerstvé saláty ze zahrádky.

13. Nejkaloričtější jídlo, kterému nikdy neodolám
Čokoláda, poctivě obložená pizza, domácí hranolky z trouby, domácí koblihy...

14. Nejoblíbenější sýr
Smetanový brie, niva, balkánský, gouda, mozzarella, z plátkových krolewski... Sýry jsou neodmyslitelnou součástí naší ledničky a nebojím se zkoušet nové (občas s přítelem prohrábnem pultík v Albertu se sýrovými specialitkami a pak doma testujem :)

15. Nejoblíbenější ovoce
Banány, hrušky, meruňky, broskve, nektarinky, meloun, čerstvé jahody, borůvky, maliny... Nemám snad žádné neoblíbené.

16. Nejoblíbenější zelenina
Není asi žádná, která by mi vyloženě nechutnala (jen celerová kaše mi moc nesedla). Rozhodně musím mít neustále zásobu rajčátek a cibule, často kupuju taky bílou papriku, pórek, cuketu... Ze salátů zbožňuju rukolu.

Grilovaný losos s česnekem a bylinkami a cuketa - pro mě ideální obědová kombinace


17. Nejoblíbenější salát
Klasický šopák nebo caprese. Mám ráda i těstovinové, například s tuňákem a vajíčkem.

18. Co si nejčastěji dávám na pečivo
Flora light + drůbeží šunka/krolewski/domácí ovocný džem.

19. Co mi doma nikdy nesmí chybět
Všechno možné, bez čeho se neobejde žádná hospodyňka, která vaří nebo peče takřka denně :) Z těch "speciálnějších" ingrediencí bych zmínila mozzarella koule v nálevu a jiné sýry, instantní sójový nápoj, sušené hříbky, domácí rajčatové pyré, hnědý cukr, med a javorový sirup, kvalitní olivový olej, spousta různého koření a čerstvých bylinek.

20. Co ochutnávám ráno jako první
Čaj Earl grey s citronem, někdy zhřeším a rovnou slupnu čtvereček čokolády ještě před snídaní :)

21. Co ochutnávám večer jako poslední
Jasmínový čaj. Když někdy nemůžu usnout a kručí mi v břiše, občas si dám "na hlad" kousíček tvrdého sýru nebo plátek šunky (pečivo tak nezabírá, z toho mám tak akorát škytavku :)

22. Na co mám alergii
Nevím o žádné, ale nedělá mi moc dobře kravské mléko, proto se mu radši vyhýbám (ve smyslu, že bych nevypila půl litru plnotučného mléka nebo nesnědla půlku cheesecake najednou), ale rozhodně ne absolutně. Jogurtové dresingy, smetanové omáčky, sýry - bez nich by to alespoň občas prostě nešlo.

23. Co nebudu nikdy jíst
Asi bych si nedala vařený "býčí penis", jako soutěžící v takových těch děsných soutěžích :) Nelákají mě ani šneci a různé vnitřnosti, zvedá se mi žaludek z paštik.

24. Nejrychlejší teplé jídlo jako záchrana v nouzi
Rozvařená a rozmačkaná brambora smíchaná s tuňákovým salátem z konzervy nebo těstoviny/kuskus s orestovanou zeleninou, případně i s krevetami.

25. Co z jídla nesnáším
Nejím červené maso - je to tak trochu pozůstatek z mých pubertálních let, kdy jsem zkoušela být vegetariánkou a maso skutečně nějakou dobu vůbec nejedla. Červené maso jsem se už ale nikdy jíst nenaučila. Nesedí mi, nevoní mi. V tomto jsem pravý opak kolegyně, která se vždycky z talíře zhnuseně zbavuje veškeré zeleniny. Zeleninu můžu všechnu a na všechny možné způsoby včetně té, co mnozí jiní odmítají, naopak prostě nejsem masová. Myslím ale, že si s "nezeleninožravci" nemáme co vyčítat, zkrátka každý máme svoje chutě nastavené trochu jinak a nemám pocit, že bych tím byla ochuzená o nějaké kardinální nenahraditelné živiny.


A jak to máte vy?

4 komentáře:

  1. Moc hezký tag :) V něčem to máme velmi podobné :)

    OdpovědětVymazat
  2. ty si ako ja. Polievku sama pre seba si teda nikdy neuvarím, ale v menu v restauracii si ju občas dám (aj ked nie vždy). Polievky proste nemusim. Nealko nápoj - voda s citronom - mnam. Tiež neznášam ťažke krémové zákusky a bielkové nielen peny ale akýkolvek koláč, ktorý je čisto z bielkov - napr. penová torta.
    Flora light, ktoru tu často spominaš, tak to zase nie je nič pre mna - tieto umelé maslá nemám rada, a chlieb si vždy natriem pravým kravským maslom. Viem, má veľa tuku, ale ked sa je s mierou, tak nevidim problem :)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, já jsem jen líná to pravé máslo roztírat, strašně mě to rozčiluje :) dřív jsem používala hodně různé natírací sýry a podobné věci, ale pak jsem se dočetla o tavicích solích a už bych to nekoupila, to už radši tu "moji" Floru :)

      Vymazat
  3. Dostala jsem z toho akorát hlad a tak jsem tag jsem si taky udělala :)
    http://mlsnakuchyne.blogspot.cz/2013/10/jidlovy-tag.html#more

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...