úterý 8. října 2013

Čoko banánový perník


Taky vám v hlavě neustále leží pár věcí, na které neustále narážíte, a sami sobě slibujete, že se do nich co nejdřív pustíte? Já si dnes konečně udělala úklidové odpoledne v kuchyni. Roztřídila jsem věci v lednici a vyhodila dlouho otevřené marmelády, přerovnala koření, vynesla skleněné lahve, vyhodila pytlík práškového kakaa, které asi nebylo moc kvalitní, jelikož bylo příliš světlé. Bylo ho potřeba dát do těsta asi  trojnásobek, aby buchta vypadala opravdu kakaově, ale stejně mi bylo líto ho nekompromisně vyhodit. Jo, tohle se občas udělat musí. A taky jsem v košíku s ovocem objevila dva hodně zralé banány. Přestože jsem dnes péct vůbec neplánovala, hned jsem začala přemýšlet, co s nimi.


Asi nejoblíbenější buchta mého milého V. je perník. I když já sama perník moc nemusím, jelikož mi připadá dost suchý, samozřejmě jsem myslela hlavně na něj. Zkusila jsem zaexperimentovat a zkombinovala jsem recepty na banánovou bábovku a čokoládový perník. S výsledkem jsem vcelku spokojená - buchta mi s banánem připadá mnohem vláčnější. A ta boží vůně! Přítel dorazil domů asi v polovině pečení a hned poznal, že dělám něco banánového :)

Budete potřebovat:
2 hodně zralé banány
2 vajíčka
50 g másla
1/3 hrnku hnědého cukru
2 lžíce medu
1 polohrubé hrnek mouky (část jde nahradit celozrnnou)
1/2 balíčku prášku do pečiva
2 lžičky koření do perníku
3 lžíce kakaa
(toto množství mi vyšlo na jeden menší pekáč - pro dva to bohatě stačí :), pokud ovšem chcete udělat bábovku nebo použít velký plech, doporučuju dvojnásobek)

Postup:
1. V misce rozmačkáme banány a společně s cukrem a vajíčky rozmixujeme na hladkou kaši. Poté do ní přimícháme rozpuštěné máslo s medem.
2. V druhé misce smícháme mouku, prášek do pečiva, koření a kakao. Směs poté postupně přimícháme do banánové "kaše".
3. Pekáč vyložíme pečícím papírem, nalijeme na něj těsto a stěrkou rovnoměrně rozestřeme. Pečeme na 180 stupňů asi půl hodiny.
4. Jakmile těsto trochu vychladne, můžeme na něj přidat polevu. Já rozpustila kousek másla s čokoládou a vanilkovým extraktem a nahoru nasypala hrst slunečnicových semínek.

Jaká buchta je vaše nejoblíbenější?

3 komentáře:

  1. ooo vyzerá skvelo :) konečne trošku iná obmena pernika :)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za recept, přidala jsem ještě vlašské oříšky a datlový sirup s kokosem, mňam! super vláčné a hrozně krásné voní!!.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jako nemám slov! Jedním slovem báááječný... Dost dobře vyladěný recept 🙂 Chtěla jsem ho mít extra zdravej 😃 tak jsem místo cukru dala protein a dala špaldovou mouku.. Uložila jsem si recept a budu ho dělat častěji..

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...